Rekruttering af Ledere & Specialister til EL og Teknik branchen

Processen

Hvordan fungerer det så, og hvad er forløbet ?

RightOne modtager opgaver fra virksomheder, der har behov for at finde en ny medarbejder.

RightOne laver sammen med kunden en jobbeskrivelse der bliver brugt som baggrund for udarbejdelse af  jobannoncen og for arbejdet med at finde den rigtige kandidat.

Jobbet slås op, og vi begynder samtidig en målrettet søgning i vores database og vores omfattende netværk.

Vi indsamler materiale i form af ansøgninger og CV’er på de aktuelle kandidater, og der arrangeres møder med de bedste match. Her fortæller vi om job og indhold samt forventninger til kandidaten. Kandidaten fortæller om sig selv, og får mulighed for at stille spørgsmål og fortælle om egne forventninger til et fremtidigt samarbejde med virksomheden.

Efter 1. samtalerunde udvælger RightOne de kandidater, vi mener passer til jobbet, og fremlægger disse for kunden.

Møde nr. 2 er sammen med kunden, der typisk vil kunne fortælle mere detaljeret om jobbet og selve virksomheden samt svare på de spørgsmål kandidaten ofte har tænkt over siden 1. møde, i nogen tilfælde bliver dette møde afholdt på virksomheden, og der vil derfor være mulighed for at se virksomheden og eventuelt møde andre, der kunne blive kollegaer fremover.

Efter dette møde vil kunden og RightOne beslutte, hvem af kandidaterne man ønsker at gå videre med. RightOne foretager en personlighedstest samt indhenter referencer på en eller flere finalister. Herefter besluttes hvem, der vil blive tilbudt jobbet, og en endelig ansættelsesaftale bliver indgået.

Når der er skrevet under og aftalen er lukket, kontakter RightOne de kandidater der ikke fik jobbet, og informerer om dette.

 

Har du spørgsmål omkring forløbet, er du altid velkommen til enten at ringe eller sende en mail, og vi vil gøre vores bedste for at besvare dit spørgsmål.